mac-a-laser-co2-marking

GRAVOTECH, the Expression of Things. De leider in permanente markeer- en graveeroplossingen.

Gravotech ontwerpt, produceert en biedt innovatieve oplossingen voor het graveren, markeren en snijden van alle materialen.

De leider van the Expression of Things

Mensen hebben een unieke eigenschap: ze kunnen zich uiten.

Met de geavanceerde technologieën die we beheersen voor permanent markeren en graveren, geven we deze kracht aan objecten.

Als resultaat van de integratie van baanbrekende technologieën, onderzoeken we voortdurend nieuwe oplossingen om te innoveren en de toekomst van the Expression of Things vorm te geven.

Laser, mechanisch graveren, krassen en dot pin: wij zijn de enigen die al deze type markeringen pionieren en beheersen.

Wij zijn een fabrikant van machines, CAD-software en verbruiksartikelen met wereldwijde ondersteuning.

We kennen de hele keten, van creatie tot productie en service, om u het aanbod te kunnen bieden dat het beste aansluit bij uw behoeften.

Gravotech is ontstaan in 2008 uit de fusie van Gravograph, Technifor en Type3 en verenigd onder één merk in 2020.

A long story short

Gravotech bedient klanten over de hele wereld. Waar uw bedrijf zich ook bevindt u kunt steeds rekenen op onze lokale experten. Met onze aanwezigheid in meer dan 50 landen, hebben we altijd een markeer- en graveerexpert bij u in de buurt om u bij te staan bij het kwalificeren van uw aanvraag, het installeren van uw apparatuur en het trainen van uw medewerkers.

Met Gravograph en Technifor zijn we al meer dan 80 jaar internationaal aanwezig in de VS en Europa en meer dan 30 jaar in Azië-Pacific en Latijns-Amerika.

Ontworpen in Frankrijk en bij u in de buurt gemaakt, onze apparatuur wordt vervaardigd en geleverd vanuit onze 3 productievestigingen in Duluth, Atlanta (VS), La Chapelle Saint Luc, Troyes (Frankrijk) en Shanghai (China).

Gravotech wereldwijd netwerk

Het hoofdkantoor is gevestigd in Frankrijk, met meer dan 85% omzet in het buitenland in meer dan 77 landen.
Meer dan 600 medewerkers wereldwijd
3 fabrieken (Frankrijk, VS, China)

Gravotech global presence
6

Producten die wereldwijd elk uur worden verkocht

18

Dochterondernemingen (verspreid over 4 continenten)

175

Distributeurs & Verdelers

Zij vertrouwen ons

The Expression of Things is overal.

We zijn trots dat onze apparatuur aanwezig is bij meer dan 60.000 klanten wereldwijd , die Gravograph en Technifor en nu Gravotech vertrouwden met een grote diversiteit in grootte en activiteit, van onze kleinere retailklanten tot de grootste consumentenmerken, fablabs tot professionele graveurs en de grootste industriële fabrikanten.

Hoewel al onze klanten belangrijk voor ons zijn, herkent u sommigen van hen meer dan anderen dankzij hun naamsbekendheid of activiteiten.

ppl-ob-environmentapproach

Onze ecologische aanpak

Ons beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt regelmatig gecontroleerd door onze grootste klanten die, net als wij, zorgen voor een duurzamere en milieuvriendelijkere voetafdruk van onze activiteiten.

Een recente Eco-Vadis-audit resulteerde in een score van 57/100. Dit is een resultaat dat we willen verbeteren door focus te leggen op onze sociale en ecologische verantwoordelijkheid.

We ondernemen acties voor gendergelijkheid en gelijke kansen binnen de HR. We streven ernaar een cultuur op de werkplek te creëren waar gelijke kansen zijn voor iedereen, en waarin mensen met waardigheid en respect worden behandeld.

We verkleinen de ecologische voetafdruk van onze toeleveringsketen door regionaal te produceren om het dichtst bij u in de buurt te zijn.

We ontwerpen onze machines om zeer robuust en duurzaam te zijn.

We optimaliseren het gebruik van bestaande bronnen door verouderde machines terug te nemen en ze een tweede leven te geven met ons gecertificeerde tweedehandsprogramma.

Lees ons duurzaamheidsrapport

Gravotech Kwaliteitsbeleid en Certificeringen

Als belangrijkste speler in de industrie, is de kwaliteit van onze producten en diensten en hun voortdurende verbetering de voornaamste prioriteit van de Gravotech Group.
ecovadis

ECOVADIS
CSR-beoordeling van 57: Bronzen medaille

gra-ob-pefc

Kwaliteitsmanagementsysteem gecertificeerd ISO9001 versie 2015
(Beide fabrieken in Frankrijk en Duitse dochteronderneming)

anti-corruption compliance charter

Anti-corruption Compliance Charter

Read our anti-corruption charter

    Mijlpalen in de geschiedenis van de Group

    2024

    Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Gravotech: de samenwerking met Brady Corporation.

    In 2024 werd Gravotech overgenomen door Brady Corporation, een wereldwijde leider in identificatie- en veiligheidsoplossingen. Deze overname is een belangrijke mijlpaal voor Gravotech en biedt verbeterde mogelijkheden voor groei en uitbreiding naar nieuwe markten. Door de integratie van de geavanceerde laser- en mechanische graveertechnologieën van Gravotech met de wereldwijde aanwezigheid en expertise van Brady, willen de gecombineerde bedrijven nog meer waarde leveren aan industriële en commerciële klanten wereldwijd.

    Meer lezen
    Gravotech x Brady
      2021

      Gravotech, the Expression of Things

      De groep fuseerde zijn drie historische handelsmerken Gravotech, Gravograph en Technifor om Gravotech te creëren en om zijn merkplatform te ontwikkelen.

      Ons merk, wereldwijd erkend vanwege zijn expertise in mechanische en lasergravure-toepassingen, belichaamt een nieuwe visie op zijn bedrijf: the Expression of Things, en implementeert dit concept via een nieuwe identiteit en een nieuwe website die in januari 2021 wereldwijd wordt gelanceerd.

      The Internet of Things drukt de mogelijkheid uit van objecten om digitale informatie met elkaar uit te wisselen. The Expression of Things weerspiegelt de kernactiviteit van Gravotech om objecten in staat te stellen zichzelf uit te drukken door middel van het geschreven woord, de afbeeldingen en de bijbehorende digitale informatie.

      • We geven de kracht om de industriële digitale transformatie te begeleiden met de identificatie van gefabriceerde onderdelen om hun traceerbaarheid te garanderen.
      • We geven de kracht om te informeren door bewegwijzering te maken die meer is aangepast aan de omgeving en de normatieve beperkingen ervan, en die esthetischer is.
      • We geven de kracht om te voldoen aan de groeiende wens om emotie weer centraal te stellen in items door ze te personaliseren.
      Gravotech, the Expression of things
        2018

        Gravotech erkend als een "showcase van de industrie"

        Gravotech is nu een van de 37 Franse "Showcases of the Industry of the Future" (Vitrine de l'Industrie du Futur), een label dat door de Alliance of the Industry of the Future (AIF) wordt toegekend aan voorbeeldige, innovatieve spelers die zich inzetten voor digitalisering.

        De Groep kreeg erkenning voor zijn «Support Center», een project dat in 2016 werd gelanceerd en dat in 2017 een belangrijke ontwikkeling onderging.

        AIF onderstreepte met name «de organisatorische transformatie die de implementatie van digitale continuïteit en de ontwikkeling van een dienstenaanbod op basis van klantgebruik mogelijk maakte».

        Gravotech on the red carpet at the Golden Globes
        2018

        Een nieuw hoofdstuk voor Gravotech

        MML Capital en Bpifrance zijn de nieuwe aandeelhouders die Gravotech ondersteunen vanuit een gedeelde ambitie: dynamische groei wordt gedreven door innovatie en consolidatie van de internationale posities van de Groep.

        A new chapter for Gravotech
        2018

        Gravotech op de rode loper bij de Golden Globes

        Het Golden Globes-feest van 2018 vierde niet alleen de getalenteerde acteurs, maar ook de Gravograph M20, de gekozen graveermachine die onsterfelijk werd gemaakt dankzij de snelle personalisatie van elke trofee.

        Gravotech acknowledged as a “showcase of the industry”
          1 3
          2017

          Een nieuwe uitdaging voor Gravotech, de trofeeën van het Open Parc Tournament

          Het tennistoernooi Open Parc Auvergne Rhône-Alpes 2017 maakt deel uit van het prestigieuze ATP-circuit; De organisatoren van het evenement gaven Gravotech de opdracht om de toernooi-trofeeën te ontwerpen en te vervaardigen.

          Het project was een primeur voor het merk Gravograph en omvatte een tiental innovatieve technologieën: lasersnijden van hout en acryl, lasergraveren op hout, mechanisch snijden, metaalmarkering, additive manufacturing, digitaal printen en metal-plating van 3D-geprinte objecten.

          A new challenge for Gravotech, the Open Parc Tournament trophies
          2017

          LS900 Energy wint SGIA-onderscheiding "Product van het jaar"! (VS)

          De nieuwste CO2-innovatie van Gravotech is erkend door SGIA (Specialty Graphic Imaging Association)! LS900 Energy, onze nieuwe budgetvriendelijke graveermachine, won «Product van het jaar» in «Categorie 105: Afwerking - Apparatuur - Routers / Snijders».

          LS900 Energy wins SGIA "Product of the Year" award! (USA)
            1 2
            2016

            Gravotech wint de export innovatieprijs

            Gravotech wint de export innovatieprijs op de 7e MOCI Awards voor toonaangevende Franse KMO's op internationale markten.

            Deze onderscheiding is een erkenning voor toonaangevende, onafhankelijke Franse bedrijven die internationale groei hebben gerealiseerd dankzij hun innovatiestrategie.

            De Gravotech Group werd als winnaar gekozen uit 1000 bedrijven.

            Gravotech wins the export innovation prize
              2015

              3D-innovaties voor slimme, flexibele markering

              De 3D-stylus en -lens, die respectievelijk eind 2015 en begin 2016 werden uitgebracht, beantwoordden aan dezelfde eis: een machine in staat stellen objecten van verschillende afmetingen te markeren door zichzelf voortdurend aan te passen.

              De stylus is ontworpen voor dot pin markering en de lens voor lasers.

              Deze exclusieve innovatie van Gravotech resulteerde in aanzienlijke productiviteitswinst en vereenvoudigde integratie voor onze klanten.

              3D innovations for smart, flexible marking
                2008

                Oprichting van GRAVOTECH Group

                Gravotech Group is ontstaan uit de fusie van Gravograph, Technifor en Vision Numeric.

                Creation of GRAVOTECH Group
                  2007

                  Castle Harlan verkoopt Gravograph en Technifor, wereldleider in permanente markeerapparatuur

                  Castle Harlan, Inc., de in New York gevestigde private equity-investeringsmaatschappij, heeft de Gravograph-Technifor Group, de wereldleider in de productie van permanente markeermachines, apparaten, accessoires en aanverwante verbruiksartikelen, verkocht aan LBO France, een van de toonaangevende private equity firma's in Parijs.

                  Castle Harlan Sells Gravograph and Technifor, Global Leader in Permanent Marking equipment
                    2003

                    Investeringsfonds Castle Harlan neemt Technifor over

                    Technifor, gevestigd in Miribel (Frankrijk), heeft in de afgelopen twintig jaar een solide reputatie opgebouwd in dot pin - en lasermarkeersystemen voor duurzame identificatie en traceerbaarheid bij 's werelds grootste autofabrikanten (50% van de omzet), de luchtvaart- en elektrotechnische industrie. twee jaar.

                    Een jaarlijkse groei van meer dan 17% in de afgelopen tien jaar had het bedrijf, met 145 medewerkers en 8 dochterondernemingen wereldwijd, in 2002 naar een omzet van meer dan 20 miljoen euro gestuwd, waarvan 80% buiten Frankrijk.

                    Het management van Castle Harlan was overtuigd en wilde graag het productassortiment uitbreiden van 's werelds toonaangevende graveermachine, Gravograph New Hermes, die het in het voorjaar van 2000 had verworven.

                    Castle Harlan investment fund acquires Technifor
                      2000

                      Castle Harlan Fund koopt Gravograph, wereldleider in graveerindustrie

                      Castle Harlan, Inc., de zakenbank in New York, kondigt de overname aan van Gravograph Industrie International, 's werelds toonaangevende maker en verkoper van machines, accessoires en materialen die worden gebruikt in de graveerindustrie.

                      Castle Harlan Fund Buys Gravograph, World Leader in Engraving Industry
                        1999

                        Lancering van 3Design-software

                        Lancering van 3Design, de volledige 3D-oplossing voor sieraden en modeaccessoires.

                        Launch of 3Design software
                          1998

                          Lancering van Gravostyle-software

                          De software die in september 1998 door Gravograph werd gelanceerd, was krachtig, gebruiksvriendelijk en bood verschillende nieuwe mogelijkheden om een taak voor te bereiden en door een machine te laten uitvoeren.

                          De software betekende een echte doorbraak in de graveersector.

                          Launch of Gravostyle software
                            1995

                            1e lamp gepompte lasermarker van Technifor

                            Als specialist op het gebied van traceerbaarheid zette Technifor een grote stap voorwaarts met zijn TL400-oplossing: dit lasermarkeersysteem bood kracht en precisie die voldeed aan de specifieke markeervereisten voor metalen onderdelen.

                            1st lamp pumped-laser marker by Technifor
                              1994

                              De groep vestigt zich in Azië

                              Met eerst Gravograph-oplossingen, later met Technifor-oplossingen, wordt Japan het eerste land voor de groep dat aanwezig is in Azië.

                              The group settles in Asia
                                1993

                                Gravograph lanceert de UNICA

                                De eerste machine met een geïntegreerd besturingssysteem.

                                De machine is een ware revolutie in de graveerindustrie.

                                Gravograph launches the UNICA
                                  1989

                                  Gravograph is beursgenoteerd

                                  Gravograph neemt New Hermes (filiaal in de VS) over en wordt op 10 oktober aan de beurs genoteerd.

                                  Gravograph is listed on the stock exchange
                                    1988

                                    De oprichting van VISION NUMERIC

                                    Het concept van Type3-oplossingen is vanaf het begin bedoeld om stukken te laten communiceren door middel van graveren, beeldhouwen, snijden en texturen, en het concept van Type3-oplossingen is geëvolueerd naar modellering en ontwerp.

                                    Vision numeric is begonnen met één vlaggenschip en produceert al snel vier onafhankelijke softwareoplossingen:

                                    • TypeEdit: voor CNC-machines
                                    • LaserType: voor lasermachines
                                    • 3DESIGN: de artistieke 3D CAD-oplossing
                                    • type3 CAAV5 Based: dedicated naar CATIA-software
                                    The creation of VISION NUMERIC
                                      1986

                                      De eerste computerondersteunde machine vervaardigd door Gravograph

                                      Deze digitaal gestuurde graveermachine - bestuurd door een computer die volledig door Gravograph is ontworpen (hardware en software) - heeft de markt voor professionele graveurs enorm gestimuleerd.

                                      Het stelde Gravograph in staat om de wereldleider te worden.

                                      The 1st computer-aided machine manufactured by Gravograph
                                        1985

                                        Technifor is al bezig met het uitvinden van puntmarkeringen

                                        Vier jaar na zijn oprichting vond Technifor, dat op dat moment in Villeurbanne bij Lyon was gevestigd, een nieuwe markeertechnologie uit - puntpennen of 'digitaal gestuurde markering' - en lanceerde het zijn eerste machine, de CN 2.

                                        Ongeveer 30 jaar later, Er zijn tienduizenden machines verkocht in meer dan 100 landen!

                                        Technifor already inventing dot-peen marking
                                          1981

                                          Technifor was geboren.

                                          Technifor, de uitvinder van dot pin markering, opgericht in 1981, is nu 's werelds toonaangevende fabrikant van permanente dot pin, kras- en lasermarkeermachines voor de traceerbaarheid en automatische identificatie van metalen of kunststoffen onderdelen.

                                          Technifor richtte midden jaren negentig een kantoor op in het VK.

                                          Technifor was born
                                            1950

                                            Gravograph was geboren.

                                            Associatie tussen Norbert Schimmel en VEV (Vitos Etablissement Vitoux) voor de oprichting van een gezamenlijke dochteronderneming GRAVOGRAPH met als doel de commercialisering van mechanische graveermachines vervaardigd door VEV

                                            Gravograph was born.
                                              1946

                                              Onze bedrijfsactiviteit begint in het VK

                                              De zakelijke activiteit in het VK werd vertegenwoordigd door Vitos van 1946 tot 1987, toen Gravograph Ltd werd opgericht.

                                              Vanuit het VK volgde verdere uitbreiding naar Europa.

                                              Our business activity starts in the UK
                                                1940

                                                Een nieuwe onderneming: personalisatie

                                                In 1940 vestigde New Hermes zijn hoofdkantoor in de beroemde bezienswaardigheid van New York, het "Flat Iron Building".

                                                Met de Tweede Wereldoorlog droeg New Hermes zijn steentje bij aan de oorlogsinspanning door de toepassing uit te breiden naar Signage voor het Amerikaanse leger.

                                                Er waren sterke marktwortels. Na de oorlog breidde de groep zich uit naar een nieuw territorium, personalisatie: pennen, sieraden, horloges, "ladies compacts" en bestek.

                                                De nieuwe Hermes-graveermachines floreerden in winkels, warenhuizen en promotietours, waardoor het merk een nieuwe uitstraling kreeg.

                                                A new business venture: personalization
                                                  1938

                                                  Het verhaal van de groep begint

                                                  New Hermes * Inc werd in 1938 in de Verenigde Staten opgericht door een Duitse immigrant Norbert Schimmel en zijn zakenpartner Werner Dannheisser met een groep visionaire mensen.

                                                  Hoewel graveermachines veel werden gebruikt in Europa, waren er in dit land geen enkele beschikbaar. Na zorgvuldige studie van graveertechnieken creëerden ze hun eigen versie en losten ze beruchte problemen met de Europese versies op.

                                                  Werner Dannheisser herinnert zich dit begin: “Dit was een nieuw productidee en we moesten veel tijd en geld steken in de ontwikkeling van de machine. In het begin waren we allebei chef-kok en flessenwasser. We hebben alles gedaan, van het papierwerk en de publiciteit tot de verzending, zodra de machine in productie was.”

                                                  Ze werden 's werelds grootste fabrikant van graveermachines voor stroomafnemers, waardoor ze eenvoudig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk zijn.

                                                  Deze "pantograaf" legde daarom de basis voor de toekomstige Gravograph Group, en deze machines presteren nog steeds.

                                                  * Hermes: de oude Griekse god van de industrie en de handel.

                                                  The story of the Group begins